АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Методологія і методи наукових досліджень у психології»
освітньо-професійної програми 053 «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Методологія і методи наукових досліджень у психології» - ознайомити здобувачів вищої освіти із методологічними засадами наукового дослідження в галузі психології, навчити їх організовувати науковий пошук, оформлювати звіт про наукове дослідження в необхідній формі (тези, стаття, дипломна, монографія, реферат, дисертація тощо), представляти свої результати на наукових конференціях і семінарах.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. «Загально-методологічні основи наукових досліджень».
Ø Змістовий модуль 2. «Сутність та основні етапи організації наукових досліджень».
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань методології науки, її структури та ознайомлення з принципами наукових досліджень. У розділі розкриваються загальні підходи до поняття наукових досліджень, їх організації та особливостей психологічних досліджень; розглянуто їх провідні стратегії, зміст та способи побудови теоретичних моделей.
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення з особливостями формулювання проблеми дослідження, інтерпретації емпіричних даних, вимогами до змісту і форми анотації, тез, наукових статей; основами методики планування наукових досліджень, оформлення наукового звіту: тези, стаття, реферат, магістерська робота, дисертаційне дослідження, монографія. Розкриваються порядок та особливості захисту наукової роботи, способи ведення наукової дискусії, наукових дебатів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
- Методологічних засад пошуку, опрацювання та аналізу професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
- принципів організації та проведення психологічного дослідження із застосуванням валідних та надійних методів;
- психологічного прогнозу щодо розвитку особистості, груп, організацій;
- способів адаптації та модифікації існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності;
та бути здатним:
- здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики;
- самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості;
- обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності;
- доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.
- Викладач: Ямницький Вадим