АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Активні методи у психологічній практиці»
освітньо-професійної програми 053 «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Активні методи у психологічній практиці» - ознайомити із основами організації роботи соціально-психологічного тренінгу, особливостями групової роботи; методами навчання у тренінгу; технологіями проведення рольових та ділових ігор, основними функціями ведучого групи; оцінювання тренінгу.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. «Теоретичні засади організації соціально-психологічного тренінгу».
Ø Змістовий модуль 2. «Технологія підготовки програми і практикум проведення тренінгу».
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань психологічного тренінгу як методу практичної психології; висвітленню історії розвитку групових методів психотерапії та практичної психології; загальним тренінговим методам: групова дискусія, ігрові методи та методи, спрямовані на розвиток соціальної перцепції, методи тілесно-зорієнтованої терапії.
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення з психологічними особливостями тренінгової групи, психологічними механізми групового психотренінгу; загальними етапами розвитку групи в тренінгу; особливостями ведучого тренінгової групи.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
- методологічних засад психологічного тренінгу;
- принципів організації та проведення психологічного тренінгу із застосуванням валідних та надійних методів;
- психологічного прогнозу щодо розвитку особистості, груп, організацій;
- способів адаптації та модифікації існуючих наукових підходів і методів до конкретних психотренінговихситуацій;
та бути здатним:
- визначити специфічні риси соціально-психологічного тренінгу як форми навчання;
- складати програми соціально-психологічного тренінгу;
- застосовувати знання про основні функції та ознаки тренера;
- володіти основними формами оцінювання тренінгу;
- сформувати уявлення про специфіку групової взаємодії, динаміку групи;
- сформувати навички модифікації програм соціально-психологічного тренінгу відповідно до вікових та соціальних особливостей його учасників.
- Викладач: Ямницький Вадим