АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Активні методи у психологічній практиці»

освітньо-професійної програми 053 «Психологія»

підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»

за спеціальністю 053 «Психологія»

 

М е т а освітнього компоненту «Активні методи у психологічній практиці» - ознайомити із основами організації роботи соціально-психологічного тренінгу, особливостями групової роботи; методами навчання у тренінгу; технологіями проведення рольових та ділових ігор, основними функціями ведучого групи; оцінювання тренінгу.

 

Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:

Ø  Змістовий модуль 1. «Теоретичні засади організації соціально-психологічного тренінгу».

Ø  Змістовий модуль 2. «Технологія підготовки програми і практикум проведення тренінгу».

П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань психологічного тренінгу як методу практичної психології; висвітленню історії розвитку групових методів психотерапії та практичної психології; загальним тренінговим методам: групова дискусія, ігрові методи та методи, спрямовані на розвиток соціальної перцепції, методи тілесно-зорієнтованої терапії.

Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення з психологічними особливостями тренінгової групи, психологічними механізми групового психотренінгу; загальними етапами розвитку групи в тренінгу; особливостями ведучого тренінгової групи.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:

методологічних засад психологічного тренінгу;

принципів організації та проведення психологічного тренінгу із застосуванням валідних та надійних методів;

психологічного прогнозу щодо розвитку особистості, груп, організацій;

способів адаптації та модифікації існуючих наукових підходів і методів до конкретних психотренінговихситуацій;

та бути здатним:

визначити специфічні риси соціально-психологічного тренінгу як форми навчання;

складати програми соціально-психологічного тренінгу;

застосовувати знання про основні функції та ознаки тренера;

володіти основними формами оцінювання тренінгу;

сформувати уявлення про специфіку групової взаємодії, динаміку групи;

сформувати навички модифікації програм соціально-психологічного тренінгу відповідно до вікових та соціальних особливостей його учасників.