АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Психологія життєтворчості»

освітньо-професійної програми 053 «Психологія»

підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»

за спеціальністю 053 «Психологія»

 

М е т а освітнього компоненту «Психологія життєтворчості» полягає у поглибленому вивченні психологічного феномену життєтворчості, ознайомлення із сучасними підходами щодо вивчення феномену життєтворчості, здатності до життєтворчості, а також структури життєтворчості особистості, чинників, які впливають на її формування, особливостей прояву у суспільстві, формування професійних навичок надання психологічної допомоги.

 

Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:

Ø  Змістовий модуль 1. «Методологічні засади дослідження феномену життєтворчості».

Ø  Змістовий модуль 2. «Прикладні аспекти психології життєтворчості».

П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь присвячений висвітленню питань аналізу наукових досліджень з проблеми життєтворчості: зміст і структура поняття; місце серед життєвих феноменів, суб’єктність як взаємодія об’єктивних (зумовлених біологічною та соціальною природою особистості, впливом суспільства на неї) та суб’єктивних (пов’язаних з індивідуальними життєвими цінностями, принципами, цілями, ресурсами; загалом, – з життєвим проектом) чинників визначення та здійснення життєвого шляху; життєва програма як інтегральний елемент життєтворчості людини, проблема особистісного самовизначення як основа життєтворчості;  життєтворчі компетенції, життєтворча активність особистості.

 

Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення з  технологіями розвитку життєтворчої активності особистості: життєві ролі та життєтворчість; психологічні закономірності прийняття стратегічних життєвих рішень; типологія життєвих криз особистості та психологічна допомога в ситуаціях їх проходження: сучасні особливості надання кризисної психологічної допомоги.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:

-       основних закономірностей життєвого шляху людини, умов, факторів, рушійних сили процесу становлення, його стадіального характеру, механізмів переходу особистості від одного етапу розвитку до іншого;

-       особливостей соціальної ситуації розвитку та внутрішньої позиції особистості на різних життєвих етапах її становлення;

-       психологічних особливостей різних видів життєтворчості та впливу кожної з них на реалізацію життєвого плану та проекту;

-       особливостей набуття статусу суб’єкта власної життєтворчості в різні періоди життя.

та бути здатним:

-       Аналізувати та пояснювати життєві феномени, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання;

-       Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування життєвих феноменів;

-       Обґрунтовувати власну позицію стосовно набуття статусу суб’єкта власної життєтвочості.