освітнього компоненту «Психологія життєтворчості»
освітньо-професійної програми 053 «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Психологія життєтворчості» полягає у поглибленому вивченні психологічного феномену життєтворчості, ознайомлення із сучасними підходами щодо вивчення феномену життєтворчості, здатності до життєтворчості, а також структури життєтворчості особистості, чинників, які впливають на її формування, особливостей прояву у суспільстві, формування професійних навичок надання психологічної допомоги.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. «Методологічні засади дослідження феномену життєтворчості».
Ø Змістовий модуль 2. «Прикладні аспекти психології життєтворчості».
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню питань аналізу наукових досліджень з проблеми життєтворчості: зміст і структура поняття; місце серед життєвих феноменів, суб’єктність як взаємодія об’єктивних (зумовлених біологічною та соціальною природою особистості, впливом суспільства на неї) та суб’єктивних (пов’язаних з індивідуальними життєвими цінностями, принципами, цілями, ресурсами; загалом, – з життєвим проектом) чинників визначення та здійснення життєвого шляху; життєва програма як інтегральний елемент життєтворчості людини, проблема особистісного самовизначення як основа життєтворчості; життєтворчі компетенції, життєтворча активність особистості.
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення з технологіями розвитку життєтворчої активності особистості: життєві ролі та життєтворчість; психологічні закономірності прийняття стратегічних життєвих рішень; типологія життєвих криз особистості та психологічна допомога в ситуаціях їх проходження: сучасні особливості надання кризисної психологічної допомоги.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
- основних закономірностей життєвого шляху людини, умов, факторів, рушійних сили процесу становлення, його стадіального характеру, механізмів переходу особистості від одного етапу розвитку до іншого;
- особливостей соціальної ситуації розвитку та внутрішньої позиції особистості на різних життєвих етапах її становлення;
- психологічних особливостей різних видів життєтворчості та впливу кожної з них на реалізацію життєвого плану та проекту;
- особливостей набуття статусу суб’єкта власної життєтворчості в різні періоди життя.
та бути здатним:
- Аналізувати та пояснювати життєві феномени, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання;
- Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування життєвих феноменів;
- Обґрунтовувати власну позицію стосовно набуття статусу суб’єкта власної життєтвочості.
- Викладач: Ямницький Вадим