АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Ігротерапія»
освітньо-професійної програми 053 «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Ігротерапія» полягає в ознайомленні студентів з теоретико-методичними засадами та провідними напрямами ігрової психотерапії, з генезою та теретичними основами провідних концепцій та підходів ігротерапевтичного напряму; формуванні у студентів інтересу до опанування теоретичними і прикладними знаннями щодо реалізації методу ігрової терапії в роботі з дітьми та підлітками
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. «Теоретичні основи ігрової терапії».
Ø Змістовий модуль 2. «Організація та структурування процесу ігрової терапії».
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань теорії дитячої гри; розкриттю особливостей гри як психотерапевтичного засобу, цілей і завдань ігротерапії. Представлено генезу ігрової терапії, її види та форми, провідні психологічні механізми корекційного впливу гри. Обґрунтовано порівняльну характеристику провідних напрямів ігротерапії.
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення здобувачів вищої освіти із організацією та структуруванням процесу ігрової психотерапії, терапевтичними обмеженнями в ігротерапії. Представлено вимоги до облаштування ігрової кімнати й техніки встановлення терапевтичних обмежень. Схарактеризовано підходи до класифікації іграшок і матеріалів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
- системи теоретичних наукових положень та практичних підходів щодо організаційно-методичних основ процесу ігрової терапії;
- провідні концептуальні підходи щодо видів і форм сучасної практики ігрової психотерапії;
- принципів, правил і технік ігротерапевтичного процесу;
- ефективності результатів ігрової терапії.
та бути здатним:
- Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання
- Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань
- Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
- Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника.
- Викладач: Литвиненко Світлана