АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Методика констатувального експерименту»
освітньо-професійної програми 053 «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Методика констатувального експерименту» полягає у ознайомленні здобувачів вищої освіти наукового ступеня PhD із теоретичними та практичними методами організації констатувального експерименту, навчити їх організовувати науковий пошук, оформлювати звіт про наукове дослідження в необхідній формі, самостійно здійснювати аналіз наукових даних та цій основі будувати констатувальну частину експериментального дослідження, представляти результати виконаних досліджень на наукових конференціях і семінарах.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. Загально-методологічні основи експериментальних досліджень у психології.
Ø Змістовий модуль 2. Теоретичні та прикладні аспекти експериментальних досліджень у психології.
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань проведення психологічних експериментів в системі методів психології, розглядається
експеримент як вид практичної діяльності психолога та процедура й основні характеристики психологічного експерименту, види експериментального дослідження, етапи проведення, особливості планування експерименту та фактори, що порушують внутрішню та зовнішню валідність.
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення із основами психологічного вимірювання. Розглянуто процедури психологічного вимірювання, його види за методами збору «сирих» даних, за предметом вимірювання, за типом шкали, що використовується, за числом вимірностей.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен демонструвати розуміння:
- основних закономірностей побудови та проведення наукового дослідження;
- способів і методів здобуття та аналізу наукових даних;
- особливостей побудови доказової аргументації експериментально досліджуваних феноменів;
- опису та представлення результатів експерименту у різноманітних формах презентації;
та бути здатним:
- володіти системним науковим і загальним культурним світоглядом, професійною етикою, пов’язувати методологічні проблеми з експериментальним вирішенням завдань, що виникають у професійній та науково-інноваційній діяльності;
- володіти універсальними навичками дослідника: уміння критично й абстрактно мислити, аналізувати, інтерпретувати, узагальнювати й оцінювати результати науково-дослідницької діяльності, генерувати нові ідеї;
- презентувати результати власного наукового дослідження українською та іноземними мовами у вітчизняному та міжнародному освітньому просторі; повного розуміння іншомовних професійних та навчальних публікацій з відповідної тематики.
- Викладач: Ямницький Вадим