АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Методика констатувального експерименту»

освітньо-професійної програми 053 «Психологія»

підготовки здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії»

за спеціальністю 053 «Психологія»

 

М е т а освітнього компоненту «Методика констатувального експерименту» полягає у ознайомленні здобувачів вищої освіти наукового ступеня PhD із теоретичними та практичними методами організації констатувального експерименту, навчити їх організовувати науковий пошук, оформлювати звіт про наукове дослідження в необхідній формі, самостійно здійснювати аналіз наукових даних та цій основі будувати констатувальну частину експериментального дослідження, представляти результати виконаних досліджень на наукових конференціях і семінарах.

Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:

Ø  Змістовий модуль 1. Загально-методологічні основи експериментальних  досліджень у психології.

Ø  Змістовий модуль 2. Теоретичні та прикладні аспекти експериментальних досліджень у психології.

П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань проведення психологічних експериментів в системі методів психології, розглядається  

експеримент як вид практичної діяльності психолога та процедура й основні характеристики психологічного експерименту,  види експериментального дослідження,  етапи проведення, особливості планування експерименту та фактори, що порушують внутрішню та зовнішню валідність.

 

Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення із основами психологічного вимірювання. Розглянуто процедури психологічного вимірювання, його види за методами збору «сирих» даних, за предметом вимірювання, за типом шкали, що використовується, за числом вимірностей.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен демонструвати розуміння:

-       основних закономірностей побудови та проведення наукового дослідження;

-       способів і методів здобуття та аналізу наукових даних;

-       особливостей побудови доказової аргументації експериментально досліджуваних феноменів;

-       опису та представлення результатів експерименту у різноманітних формах презентації;

та бути здатним:

-         володіти системним науковим і загальним культурним світоглядом, професійною етикою, пов’язувати методологічні проблеми з експериментальним вирішенням завдань, що виникають у професійній та науково-інноваційній діяльності;

-         володіти універсальними навичками дослідника: уміння критично й абстрактно мислити, аналізувати, інтерпретувати, узагальнювати й оцінювати результати науково-дослідницької діяльності, генерувати нові ідеї;

-         презентувати результати власного наукового дослідження українською та іноземними мовами у вітчизняному та міжнародному освітньому просторі; повного розуміння іншомовних професійних та навчальних публікацій з відповідної тематики.