АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Концепція аналітичного дослідження»

освітньо-професійної програми 053 «Психологія»

підготовки здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії»

за спеціальністю 053 «Психологія»

 

М е т а освітнього компоненту «Концепція аналітичного дослідження» полягає у ознайомленні здобувачів вищої освіти наукового ступеня PhD із теоретичними та практичними методами організації теоретичного пошуку, навчити оформлювати звіт про наукове дослідження в необхідній формі, самостійно здійснювати аналіз наукових даних та цій основі будувати теоретичну частину дослідження, представляти результати виконаних досліджень на наукових конференціях і семінарах.

 

Програма освітнього компоненту розділена на три змістові модулі:

Ø  Змістовий модуль 1. «Теоретичні засади та основні етапи організації наукових досліджень у психології».

Ø  Змістовий модуль 2. «Концептуальні засади побудови теоретичної частини дисертаційного дослідження».

П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь присвячений висвітленню загальних питань психологічного пізнання як наукового пізнання; загально-методологічним основам наукових досліджень. Розкриваються принципи  наукового пізнання; об’єкт і суб’єкт наукового пізнання; сутність та основні етапи організації наукових досліджень.

 

Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення із основами методики планування наукових досліджень, особливостями побудови та здійснення теоретичної частини дослідження, провідними методами теоретичного пошуку та представлення даних аналізу. Також представлено правила оформлення результатів наукових досліджень.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен демонструвати розуміння:

-       основних закономірностей побудови та проведення наукового дослідження;

-       способів і методів здобуття та аналізу наукових даних;

-       особливостей побудови психологічних моделей досліджуваних феноменів;

-       опису та представлення результатів у різноманітних формах презентації;

та бути здатним:

-         володіти системним науковим і загальним культурним світоглядом, професійною етикою, пов’язувати загальнофілософські проблеми з вирішенням завдань, що виникають у професійній та науково-інноваційній діяльності;

-         володіти універсальними навичками дослідника: уміння критично й абстрактно мислити, аналізувати, інтерпретувати, узагальнювати й оцінювати результати науково-дослідницької діяльності, генерувати нові ідеї;

-         володіти навичками усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження українською та іноземними мовами у вітчизняному та міжнародному освітньому просторі; повного розуміння іншомовних професійних та навчальних публікацій з відповідної тематики

-         здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, користуватися бібліотеками, базами даних, інформаційними ресурсами, які знаходяться у відкритому доступі наукометричних баз Scopus та Web of Science.