АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Психологічна служба в системі освіти»
освітньо-професійної програми «Практична психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
Мета навчальної дисципліни «Психологічна служба в системі освіти» – ознайомити здобувачів освіти з особливостями роботи практичного психолога в освітній галузі, з основними принципами та засадами діяльності психологічної служби системи освіти.
Програма освітнього компоненту складається із двох змістових модулів:
- Змістовий модуль 1. Теоретико-методологічні та організаційні засади діяльності психологічної служби в системі освіти
- Змістовий модуль 2. Зміст діяльності психологічної служби системи освіти України
Перший змістовий модуль присвячений висвітленню загальних питань функціонування психологічної служби системи освіти; структури психологічної служби системи освіти України; організації, змісту діяльності психологічної служби системи освіти України; принципів діяльності психологічної служби у закладах освіти; документальному забезпеченню фахової діяльності психолога закладу освіти; етичних та правових засад діяльності психологічної служби системи освіти.
Другий змістовий модуль спрямований на ознайомлення студентів із особливостями функціонування психологічної служби у закладах дошкільної освіти, закладах закладах загальної середньої та позашкільної освіти, а також закладах фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. Також охоплено коло питань щодо психологічного супроводу інклюзивної освіти. Висвітлюються питання роботи практичного психолога закладів освіти із батьками та педагогічним колективом, а також особливості діяльності психологічної служби в умовах дистанційної освіти та воєнного стану.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
- специфіки діяльності психологів в освітній галузі, про вимоги, які висуваються до психолога як до особистості та кваліфікованого професіонала;
- нормативно-правових аспектів діяльності психолога в закладах освіти;
- основних завдань та змісту роботи психолога в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, фахової передвищої, професійної та вищої освіти;
- закономірностей психологічного супроводу інклюзивної освіти.
та бути здатним:
- організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову) усім учасника освітнього процесу;
- здійснювати діагностичну, корекційну, консультативну, просвітницьку та психопрофілактичну роботу відповідно до запиту;
- дотримуватись етичних вимог до професійної діяльності практичного психолога у закладах освіти;
- здійснювати документальне забезпечення психологічного супроводу освітнього процесу.
- Викладач: Кулакова Лариса