АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Практикум з вікової психології»
освітньо-професійної програми 053 «Практична психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
М е т а освітнього компоненту «Практикум з вікової психології» є ознайомити здобувачів вищої освіти з основними шляхами, способами, прийомами, методиками отримання інформації психологічного характеру, виробити вміння проводити експериментальні дослідження, спостерігати та аналізувати поведінку людей різного віку: сформувати уявлення про значення вікової психології для навчання та виховання дітей; сприяти засвоєнню здобувачами вищої освіти знань щодо «нормативу» психологічних особливостей, які характері для більшості представників даної культури одного й того ж віку; забезпечити умови застосування здобувачами вищої освіти вищезазначених знань при планування власної професійної діяльності та у міжособистісних взаєминах з оточуючими.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
Ø Змістовий модуль 1. «Загальні засади вікової психології».
Ø Змістовий модуль 2. «Діагностика психічного розвитку дитини від народження до вступу в школу».
Ø Змістовий модуль 3. «Діагностика психічного розвитку молодших школярів та підлітків».
Ø Змістовий модуль 4. «Діагностика психічного розвитку в юнацькому віці».
Ø Змістовий модуль 5. «Психологічна діагностика психічного розвитку людини з період дорослості».
П е р ш и й з м і с т о в и й м о д у л ь присвячений висвітленню загальних методологічних аспектів динаміки психічного розвитку. В змістовому модулі висвітлюється психологічна сутність вікових етапів онтогенезу. Характеризуються організаційні засади психодіагностики різних вікових категорій
Д р у г и й з м і с т о в и й м о д у л ь спрямований на ознайомлення здобувачів вищої освіти з особливостями діагностики психічного розвитку немовлят із врахуванням психологічних характеристик зорових та слухових орієнтувальних реакцій, емоцій та соціальної поведінки, загальних рухів, підготовчих етапів розвитку мовлення дитини 1-2 місяців; особливостями дослідження рівня розвитку психічних функцій дитини раннього віку. Визначаються особливості діагностики сенсорно-перцептивної сфери дошкільників, психологічного обстеження рівня їх когнітивного розвитку та готовності до навчання у школі.
Т р е т і й з м і с т о в и й м о д у л ь націлений на висвітлення особливостей діагностики психічного розвитку молодших школярів та підлітків, в тому числі рівня адаптації першокласників до шкільного навчання, їх пізнавальної сфери, особистості в молодшому шкільному віці, особистісних властивостей підлітків та їх навчально-мотиваційної, емоційно-вольової сфери, самооцінки та особливостей спілкування підлітків, а також діагностики міжособистісних стосунків школярів.
Ч е т в е р т и й з м і с т о в и й м о д у л ь висвітлює аспекти діагностики психічного розвитку в юнацькому віці, вивчення рівня мотивації досягнень старшокласників, їх професійних здібностей та схильностей, психологічної діагностики навчальної мотивації здобувачів вищої освіти.
П’ я т и й з м і с т о в и й м о д у л ь розкриває особливості діагностики ціннісних орієнтацій в період дорослості, а також дослідження суб’єктивного образу життєвого шляху та психологічного часу особистості
У результаті вивчення навчальної дисципліни у здобувача вищої освіти повинні бути сформовані такі компетентності:
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- Здатність працювати в команді.
спеціальні (фахові):
- Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації
- Здатність реалізовувати свої права та обовязки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
- Здатність дотримуватися норм професійної етики
Програмними результатами навчання є:
- Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань
- Обґрунтовувати власну позицію, робитити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
- Ефективно виконувати різні ролі у команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості.
- Teacher: ольга Джеджера