АНОТАЦІЯ
освітнього компоненту «Психологія стресу»
освітньо-професійної програми «Психологія»
підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр»
за спеціальністю 053 «Психологія»
Мета освітньої програми «Психологія стресу» полягає в наданні теоретичних знань та практичної підготовки для забезпечення психологічної допомоги при роботі із проявами стресу. Напрацювання студентами ефективних технік профілактики стресів у професійному та побутовому середовищі.
Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:
· Змістовий модуль 1.Теоретичні засади психології стресу.
· Змістовий модуль 2.Практичні засади психології стресу.
Перший змістовий модуль розкриває зміст основних категорій дисципліни, окреслює її завдання, структуру та місце в системі психологічного знання. У модулі аналізуються теоретичні основи психології стресу, психологічні проблеми стресу, умови роботи психолога з проявами стресу у клієнта, психічні стресори, чинники та види (рівні) реакцій людини на стрес. У модулі розкриваються стресові стани та їх механізми, види стресу та класифікації стресових ситуацій.
Другий змістовий модуль спрямований на ознайомлення здобувачів вищої освіти з практичними особливостями роботи зі стресовими ситуаціями, травматичними подіями та посттравматичними стресовими розладами.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:
*психологічної природи стресу;
*фізіологічних механізмів виникнення стресу;
*сутності стресу, його видів, ступенів вираження та стадій розвитку;
*теорій та моделей стресу;
*суб’єктивних та об'єктивних причини виникнення стресу, індивідуальних відмінностей в реагуванні на стрес;
та бути здатним:
*на належному методологічному рівні провести оцінку рівня стресу; оцінити психічний стан людини;
*діагностувати наявність патологічних відношень в психічній діяльності людини;
*використовувати різні прийоми та методи психологічної допомоги;
*розробляти плани психологічної реабілітації;
*пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, попереджати крайні негативні наслідки стресу;
*супроводжувати клієнта під час криза горя, надаючи кваліфіковану психологічну допомогу та підтримку.
- Викладач: Широких Анастасія