АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Психологія вікова та педагогічна»

освітньо-професійних програм «Середня освіта"

підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр»

за спеціальностями 014 «Середня освіта»

 Метою навчальної дисципліни «Психологія вікова та педагогічна» є забезпечення майбутніх педагогів теоретичними знаннями з основ вікової та педагогічної психології; озброєння студентів знаннями психологічних закономірностей розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; ознайомлення здобувачів освіти із знаннями щодо закономірностей та особливостей навчання, виховання та педагогічної діяльності.

 Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:

- Змістовий модуль 1. «Вікова психологія»

- Змістовий модуль 2. «Педагогічна психологія»

 П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення студентів із розвитком психіки на різних етапах онтогенезу. Зокрема, дається характеристика періоду новонародженості, немовлячого та раннього віку, молодшого шкільного віку, підліткового періоду, періоду ранньою юності та віку дорослості; пояснюються основні закономірності розвитку на кожному віковому етапі, новоутворення, які співвідносяться з функціями психіки у певну епоху. Аналізується соціальна ситуація розвитку на кожному віковому етапі та провідні види діяльності.

Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення здобувачів освіти із психологічними закономірностями виховного та навчального процесів; чинників, що впливають на успішність процесу навчання, на стосунки між педагогом та учнями; на характер стосунків в учнівському колективі.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:

- загальних закономірностей розвитку психіки людини: умови, чинники, рушійні сили; особливості пізнавальних процесів, емоційно-вольової, мотиваційної сфер, індивідуальнопсихологічних характеристик людей різного віку;

– основ педагогічної психології: психологічних особливості навчання та виховання, видів соціальних інститутів виховання і методів формування творчо активної особистості на різних етапах онтогенезу, психологічної сутності педагогічної діяльності;

та бути здатним:

– застосовувати отримані знання з вікової психології для організації діяльності і спілкування особистості в різні вікові періоди, для створення умов, що сприяють конструктивному психічному розвитку людини;

– враховувати в навчально-виховному процесі сензитивні періоди розвитку людини;

– враховувати вікові особливості дитини у педагогічній роботі;

– орієнтуватися в сучасних підходах та технологіях навчання знанням і поняттям, формування умінь і навичок;

– аналізувати витоки психологічних проблем індивіда в його онтогенезі.