АНОТАЦІЯ

освітнього компоненту «Психологія спілкування»

освітньо-професійної програми «Середня освіта (мова і література (англійська), друга іноземна)»

підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр»

за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська))

Метою навчальної дисципліни «Психологія спілкування» є забезпечення майбутніх педагогів теоретичними знаннями з основ вікової та педагогічної психології; озброєння студентів знаннями психологічних закономірностей розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; ознайомлення здобувачів освіти із знаннями щодо закономірностей та особливостей навчання, виховання та педагогічної діяльності.

 Програма освітнього компоненту розділена на два змістові модулі:

- Змістовий модуль 1. Теоретико-методологічні основи психології спілкування

- Змістовий модуль 2. Актуальні проблеми психології спілкування

 П е р ш и й   з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення студентів із спілкуванням як соціально-психологічним феноменом, особливостями вербальної та невербальної комунікації, комунікативними, інтерактивними та перцептивними властивостями процесу спілкування.

 Д р у г и й  з м і с т о в и й   м о д у л ь спрямований на ознайомлення здобувачів освіти із соціально-психологічними особливостями дефективного спілкування, конфліктами у спілкуванні, психологічною культурою спілкування та особливостями процесу спілкування в професійній діяльності педагога.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен демонструвати розуміння:

головних компонентів міжособистіного спілкування та їх особливостей; 

механізмів соціальної перцепції та особливостей першого враження і розуміння співбесідника;

факторів та умов ефективного спілкування;

та бути здатним:

 обирати адекватні способами і прийомами розв’язання конфліктів в міжособистіному спілкуванні;

використовувати психологічні знання про комунікативні процеси у формуванні комунікативної компетентності, навички рефлексії та емпатії, ефективної комунікації;

оперувати категоріальним апаратом психології спілкування.