Курс "Вікова, педагогічна і соціальна психологія" для здобувачів освітнього ступеня "Бакалавр" спеціальності "014 Середня освіта. Українська мова і література" 

«Вікова, педагогічна та соціальна психологія» є обов’язковою навчальною дисципліною та складовою частиною циклу професійної освіти. Її вивчення передбачає розв'язання низки завдань фундаментальної професійної підготовки висококваліфікованих фахівців, зокрема: опанування системою знань про закономірності психічного розвитку та становлення особистості на різних етапах її життя, закономірності та особливості процесу навчання і виховання, особливості розвитку, взаємозв’язку та взаємовпливу особистості та суспільства.

Метою навчальної дисципліни «Вікова, педагогічна та соціальна психологія» є забезпечення майбутніх фахівців у галузі середньої освіти теоретичними знаннями з основ вікової, педагогічної та соціальної психології; озброєння здобувачів освіти знаннями психологічних закономірностей розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; ознайомлення здобувачів вищої освіти із знаннями щодо закономірностей та особливостей навчання і виховання, здійснення практичної підготовку здобувачів освіти для роботи з людьми різних вікових категорій; виробленні наукового світогляду, оволодіння глибокими знаннями про особистість та групи, соціально-психологічні детермінанти їх становлення та розвитку в сучасній соціокультурі.

Основні завдання навчальної дисципліни:

1. Ознайомити здобувачів освіти з основами поняттями, принципами, концепціями вікової, педагогічної та соціальної психології.

2. Висвітлити специфіку психічного розвитку людини на різних етапах онтогенезу, підходи до періодизації психічного розвитку особистості та основні психологічні закономірності процесу навчання та виховання.

3. Виробити у здобувачів ряд умінь та навичок застосування набутих знань у практичних сферах своєї діяльності, активізувати особистісний та творчий потенціал майбутнього фахівця.

4. Сформувати систему знань теоретичного та практичного характеру, які стосуються вивчення соціально-психологічних закономірностей взаємодії особистості та соціуму, психології малої групи та групової взаємодії, психології великих груп та масових явищ.