АНОТАЦІЯ

освітнього компонента "Психологія комунікації"
освітньо-професійної програми "Маркетинг"
підготовки здобувачів (магістерського) рівня освіти
за спеціальністю D5 "Маркетинг"

Мова навчання: українська.
Розробники: Березюк Тетяна Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри вікової та педагогічної психології.

Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія комунікації» є сприяння розвитку компетенцій у здобувачів вищої освіти щодо міжособистісної культури комунікативних відносин, через вивчення змістовно-структурних компонентів пізнання психічних особливостей особистості, її властивостей, що обумовлюють специфіку поведінкової діяльності, професійного спілкування тощо. Вивчення навчальної дисципліни надає ряд наступних можливостей та переваг: деталізація розуміння комунікативного процесу (детальне розуміння психологічних аспектів комунікативної компетентності, що є ключовим для фахівця-маркетолога); навчання ефективним стратегіям комунікації (вивчення та розвиток навичок, які допомагають покращити комунікаційні здібності та вирішувати конфлікти в різних контекстах); розуміння впливу невербального спілкування (сприяння розвитку навичок розпізнавання невербальних сигналів та використання їх у різних професійних аспектах); освоєння технік активного слухання (вміння активно слухати та розуміти інших людей, що виступає важливим елементом у професійній діяльності); розвиток навичок фасилітації групових процесів (вивчення дисципліни сприяє розвитку умінь керувати та підтримувати групові динаміки).

Завдання курсу:
  • засвоєння змісту та завдань теоретичних підходів, експериментально-прикладних досліджень в галузі психології міжособистісних та ділових відносин;
  • аналіз науково-методологічних проблем психології комунікації;
  • розуміння змісту основних психологічних закономірностей в області організаційно-професійного спілкування;
  • опанування навичками постановки і вирішення дослідницьких завдань в галузі психології міжособистісних та ділових відносин;
  • засвоєння технології ведення комунікативної взаємодії з учасниками ділових переговорів;
  • застосування методів психодіагностики для забезпечення формування комунікативної компетентності в системі міжособистісної взаємодії.

Освітній компонент передбачає вивчення двох змістовних модулів (ЗМ):
  • ЗМ1. Теоретико-методологічні основи психології комунікації.
  • ЗМ2. Психологічні особливості організаційно-професійної комунікації.
Змістовний модуль перший присвячений базовим поняттям і структурам комунікації. Розглядаються процеси міжособистісного спілкування, стилі та функції комунікативної поведінки, вплив особистісних особливостей (темперамент, характер) на комунікацію. Особлива увага приділяється вербальним і невербальним способам передачі інформації, комунікативній толерантності та бар’єрам ефективного спілкування.
Змістовний модуль другий фокусується на психологічних аспектах професійної комунікації маркетолога. Розглядаються ділові взаємодії та переговорний процес, особливості конфліктної поведінки та шляхи її конструктивного вирішення. Додатково аналізується масова комунікація, її функції та психологічний вплив на аудиторію.