АНОТАЦІЯ
освітнього компонента «Психологія»
Модуль: «Вікова та
педагогічна психологія»
освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія)»
підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю A4.03 «Середня освіта (Історія та громадянська освіта)»
Мова навчання: українська.
Розробники: Березюк Тетяна Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент,
доцент кафедри вікової та педагогічної психології.
Метою вивчення навчальної
дисципліни «Психологія» у модулі «Вікова та педагогічна психологія» є
формування у здобувачів вищої освіти базових компетенцій у сфері розуміння
психічного розвитку та вікових особливостей учнів, а також розвитку навичок
застосування психологічних знань в освітньому процесі. Дисципліна сприяє
розвитку професійної готовності до організації навчально-виховного процесу з
урахуванням психологічних особливостей різних вікових категорій, забезпечує
формування педагогічної чутливості та умінь ефективної взаємодії з учнями.Розробники: Березюк Тетяна Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри вікової та педагогічної психології.
Вивчення дисципліни надає наступні можливості та переваги:
· розуміння закономірностей психічного розвитку дітей та підлітків;
· вивчення особливостей когнітивної, емоційної та соціальної сфери різних вікових груп;
· формування навичок психологічного аналізу поведінки учнів;
· освоєння методів педагогічної діагностики та розвитку міжособистісних взаємин у класі;
· розвиток умінь адаптувати навчальні підходи з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Завдання курсу:
· засвоєння основних теоретичних концепцій вікової та педагогічної психології;
· аналіз психолого-педагогічних проблем навчання та виховання учнів;
· розуміння закономірностей формування особистості та розвитку її психічних процесів у різні вікові періоди;
· опанування методів дослідження психічного розвитку та навчальної діяльності учнів;
· застосування психологічних знань для оптимізації навчально-виховного процесу;
· розвиток умінь ефективної педагогічної взаємодії з учнями та колегами.
Освітній компонент передбачає вивчення двох змістовних модулів (ЗМ):
· ЗМ1. Вікова психологія – присвячений основним закономірностям психічного розвитку дітей і підлітків, аналізу когнітивних, емоційних, соціальних та мотиваційних аспектів розвитку у різні вікові періоди.
· ЗМ2. Педагогічна психологія – фокусується на психологічних особливостях навчально-виховного процесу, методах психологічної підтримки учнів, розвитку міжособистісних відносин у класі та управлінні поведінковими реакціями учнів у навчальному середовищі.
- Teacher: Тетяна Петрівна Березюк