АНОТАЦІЯ
освітнього компонента «Психологія»
Модуль: «Вікова та педагогічна психологія»
освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія)»
підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю A4.03 «Середня освіта (Історія та громадянська освіта)»
Мова навчання: українська.
Розробники: Березюк Тетяна Петрівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри вікової та педагогічної психології.

Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія» у модулі «Вікова та педагогічна психологія» є формування у здобувачів вищої освіти базових компетенцій у сфері розуміння психічного розвитку та вікових особливостей учнів, а також розвитку навичок застосування психологічних знань в освітньому процесі. Дисципліна сприяє розвитку професійної готовності до організації навчально-виховного процесу з урахуванням психологічних особливостей різних вікових категорій, забезпечує формування педагогічної чутливості та умінь ефективної взаємодії з учнями.
 
Вивчення дисципліни надає наступні можливості та переваги:
·         розуміння закономірностей психічного розвитку дітей та підлітків;
·         вивчення особливостей когнітивної, емоційної та соціальної сфери різних вікових груп;
·         формування навичок психологічного аналізу поведінки учнів;
·         освоєння методів педагогічної діагностики та розвитку міжособистісних взаємин у класі;
·         розвиток умінь адаптувати навчальні підходи з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
 
Завдання курсу:
·         засвоєння основних теоретичних концепцій вікової та педагогічної психології;
·         аналіз психолого-педагогічних проблем навчання та виховання учнів;
·         розуміння закономірностей формування особистості та розвитку її психічних процесів у різні вікові періоди;
·         опанування методів дослідження психічного розвитку та навчальної діяльності учнів;
·         застосування психологічних знань для оптимізації навчально-виховного процесу;
·         розвиток умінь ефективної педагогічної взаємодії з учнями та колегами.
 
Освітній компонент передбачає вивчення двох змістовних модулів (ЗМ):
·         ЗМ1. Вікова психологія – присвячений основним закономірностям психічного розвитку дітей і підлітків, аналізу когнітивних, емоційних, соціальних та мотиваційних аспектів розвитку у різні вікові періоди.
·         ЗМ2. Педагогічна психологія – фокусується на психологічних особливостях навчально-виховного процесу, методах психологічної підтримки учнів, розвитку міжособистісних відносин у класі та управлінні поведінковими реакціями учнів у навчальному середовищі.